yourbanner

yourbanner

yourbanner

yourbanner

کلمات کلیدی

خرید انلاین ساعت

ارزانترین فروشگاه اینترنتی

خرید پستی بهترین عینک سال 2015

خرید اینترنتی ساعت خوشگل

چگونه لکه روی آینه حمام را پاک کنیم

چگونه لکه بخار روی آینه حمام را از بین ببریم

اسپری ضد بخار ارزان

پنکه بدون خطر برای کودکاه

خرید پستی ارزان پنکه بدون پره

خرید اینترنتی پنکه بدون پره

خرید اینترنتی ارزان پنکه بی پره

خرید ارزان اینترنتی پنکه بدون پره نقره ای ارزان

پروتز چیست

قیمت پروتز لب

قیمت دستگاه پاور لیپس

عوارض پروتز

خرید پستی ارزان دستگاه حجم دهنده لب پاور لیپس ارزان

خرید اینترنتی ارزان دستگاه حجم دهنده لب پاور لیبس

خرید اینترنتی ماهیتابه کدک

خرید اینترنتی ارزان مایتابه کودک

خرید اینترم

خرید آنلاین ماهیتابه کودک

خریئ آنلاین ارزان ماهیتابه کوچک کودکانه

خرید پستی ارزان گوشی تاچ می بچه ها

خرید اینترنتی گوشی تاچ می بچه گانه

خرید اینترنتی ارزان گوشی تاچ

خرید ارزان گوشی لمسی کودکان

تاچ می ارزان

Talking cat toy phone

خرید اینترنتی عینک آفتابی زنانه شیک ارزان

  • ۰
  • ۰

خرید ارزان کوله پشتی اصل

خرید اینترنتی کوله پشتی شیک

سفارش آنلاین کوله پشتی اصل، خرید نقدی کوله پشتی جادار شیک، قیمت کوله پشتی جدید ۲۰۱۵ شیک فشن فانتزی خوشگل ارزون

 tntbuy-ir-koole (2)

خرید کوله پشتی : طرح دیجیتالی شبیه به لباس های نظامی این کوله بسیار خاص ِ ، این مدل کوله پشتی معروف به کوله پشتی ۴۰ لیتری با کیفیت تضمینی شده و ظاهری بسیار زیبا برای اولین بار در فضای اینترنتی توسط فروشگاه اینترنتی TNTBuy.ir عرضه شده است . 

۸۹۰۰۰ تومان 

دانلود

tntbuy-ir-koole (3)

تقریبا تمامی کوهنوردان معتقدند در میان تمامی تجهیزات کوهنوردی ، دوتای آنها بیشترین اهمیت را دارد.
یکی کفش کوهنوردی و دیگری کوله پشتی. از طرفی صرف نظر اینکه در چه فصلی و چند روزه برنامه می رویم ، این دو وسیله همراه همیشگی ما هستند. انتخاب یک کوله پشتی مناسب و تنظیم صحیح آن روی بدن کوهنورد ، دو مسله بسیار مهم است . در این مقاله که با مطالعه و تحقیق روی سایتهای آموزشی و راهنمای کاربران تولید کنندگان بزرگی چون dueter از آلمان و Gregory و Northface از آمریکا گردآوری کردم به این مطالب می پردازم.
بخش اول: انتخاب و خرید کوله پشتی مناسب
حتی برای خودم همیشه در خرید و انتخاب کوله پشتی تنها چیزی که اهمیت داشت این سوال بود که کوله پشتی چند لیتری؟
این سوال مهم ترین ویژگی یک کوله پشتی می تواند باشد اما برای بدست آوردن بیشترین راحتی و لذت لازمه به موارد دیگه ای هم توجه کنیم که در کل من اینجوری در نظر می گیرم : جنسیت کوهنورد (زن یا مرد) ، حجم یا همان لیتر کوله(حجم بار)، میزان وزنی که قرار است داخل کوله قرار بگیرد (وزن بار) ، نوع فعالیت یا برنامه.

tntbuy-ir-koole (4)

حجم کوله :
میزان حجم باری که درون یک کوله می توان قرار داد به دو واحد مختلف لیتر ویا اینچ مکعب بیان می شود. در واقع حجم دقیق یک کوله با واحد اینچ مکعب بیان می شود و به دلیل قابل فهم بودن آن برای همه به واحد لیتر نیز آنرا تبدیل کرده و بیان می کند و اینکه بعضی وقتها میشنویم حجم کوله مثلا ۶۰ لیتری دقیقا ۶۰ لیتر نیست به خاطر همین تبدیل است که ممکن است پس از تبدیل عددی مثل ۵۹٫۸۳ شود و دقیقا ۶۰ به ما ندهد ولی هیچ کجا حجم کوله به لیتر را به صورت اعشار بیان نمی کنند و در این مثال ۶۰ اعلام میشه.در کل این نکته مهمی نیست و اختلاف بسیار جزیی و قابل چشم پوشی است.
نکته بعدی اینه که برخی کوله ها به خصوص کوله های آمریکایی دارای سایز بندی small – medium – large در کوله هاشون باشند که بین این سایز بندی ها شاهد اختلاف یکی دو لیتر هستیم اما از اونجا که در ایران اکثر محصولات اروپایی کوهنوردی وجود داره ما با این مسایل کمتر مواجه میشیم.
حالا سوال اصلی که برای همه مون موقع خرید پیش میاد اینه که چه حجم کوله ای بخرم؟؟؟
اکثرا میدونیم که حجم مناسب به سه عامل بستگی داره : مدت زمان برنامه ، فصل اجرای برنامه و آخر هم حجم وسایل خود کوهنورد. باز هم همه میدونیم که کوله برنامه ۱ روزه با ۳ روزه فرق میکنه ، حجم وسایل در زمستان از سایر فصلها بیشتره و هرچه وسایلمون حرفه ای تر و کم حجم تر باشه به کوله کوچکتری نیاز داریم . با این حال یه راهنمای عمومی برای حجم مورد نیاز میتونه یه چیزی شبیه این باشه :
 وزن بار :
علاوه بر حجم باری که قرار است داخل کوله قرار بگیرد ، وزن بار هم مهم است. شاید تا به حال به این موضوع توجه نداشتیم اما این نکته نیز در انتخاب کوله پشتی ما موثر است .
کوله پشتی هایی با حجم یکسان می توانند برای حمل وزنهای مختلفی از بار طراحی شده باشند . حداکثر وزنی را که برای حمل با کوله مناسب است برای کوله پشتی توسط شرکت سازنده اعلام میشود (حداقل در مورد شرکتهای معتبر). ممکن است وسایل دو کوهنورد دارای حجمهای یکسان ولی وزنهای مختلف باشد .

tntbuy-ir-koole (5)

نحوه چیدن وسایل داخل کوله نیز مطابق شکل مشخص شده است. همانطور که در شکل می بینید سنگین ترین قسمت باید نزدیک ترین محل کوله به کمر باشد.

نکته آخر اینکه مجموع وزنی که یک فرد مجاز به حمل آن است برای افراد با تناسب اندام حداکثر یک سوم وزن شخص و برای افراد عادی حداکثر یک چهارم وزن فرد می باشد.

  • ۹۵/۰۲/۲۶
  • Ali tnt

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی